torsdag den 20. januar 2011

Lampe lavet af muffinforme

Jeg er blevet inspireret og i mangel af industrielle kaffefiltre, fandt jeg på at bruge muffinforme. Men det var slet ikke så nemt, for jeg havde en stak af de fine lilla med hvide prikker. Fint ville det se ud, men ikke når man ikke engang har til halvdelen og grene ikke kunne byde på flere af slagsen. Sørens osse!!! :S De store fine muffinforme måtte pilles a' for derefter at sætte ca. 130 stk af Dr. Oetkers de farvestrålende på! :D

Weee... Magnus er vild med den, og den vil klæ' hans lille værelse. Spørg lige om jeg glæder mig til at få en pære ind bag ved alle de farver! :D

Hvis du selv vil have en muffinlampe, kræver det en ris lampe og et stort antal muffinforme, alt efter størrelsen af begge dele. Jeg har limet fast med limpistol og det tog mig ikke en time at lave. Mangler selvfølgelig lige pære med tilhørende ledning inden den er færdig.




















Der kommer flere billeder når vi får sat den op på Magnus' værelse! ;)

36 kommentarer:

  1. Weeeeeeeee hvor er den bare fed Helle :) Skide godt lavet!

    SvarSlet
  2. Hvor ser den glad og flot ud :) :) Den blir feeed med lys i :)

    SvarSlet
  3. Halløj, hvor er den fin og festlig! Godt arbejde :)

    SvarSlet
  4. Wow - så fed! Er det bare uden på en rispapirlampe eller hvordan? Virkelig lækker!

    SvarSlet
  5. WOW, hvor er den bare lækker! Den bliver da et hit med lys i! Cool idé!
    Ha' en rigtig dejlig aften.
    Kh. Jane

    SvarSlet
  6. Den er så fed! Gad virkelig godt se den med lys i...

    SvarSlet
  7. Tak skal I have... JePS... de er bare klistret på en rispapirlampe - meget simpelt. Man kan også bruge hvide plastik-kopper, snapseglas, kaffefiltre, skære sjove ting ud i papir, bordtennisbolde (synes det kunne være rigtig sjovt), ja... der er mange muligheder med en rislampe. Prøv at google: "lampe made of..." og tjek billederne som google finder. Der er SÅ mange sjove ting! :D .... psssst... men har endnu ikke set nogen lave en lampe af muffinforme! ;))

    SvarSlet
  8. Pille pilee ned ,Hvorfor har du altid nejhatten på?
    Blev lidt inspireret af husreklamen fordi jeg skal til at sige at der desværre er nogen der har fundet på muffinslampen.
    Når jeg går ind og kikker billeder på google under :lamp made of
    Og scroller nedad så kommer der en hvis muffinslampe.
    Jeg synes din er super flot :-)

    SvarSlet
  9. På denne her hjemmeside er der en lampe med plastik limet på en kuppellampe.
    Den er ret fed. Ja både lampen og hjemmesiden.

    http://kmfredslund.dk/skulptur/indeks.html

    SvarSlet
  10. Der kan man bare se Kirsten... ;) Det ER svært at komme først med noget som helst! :))) HI HI...
    Tak for linket, det skal jeg da lige kigge lidt på! :D

    SvarSlet
  11. Det er da den vildeste lampe. Jeg er totalt solgt!! Og farverne er så flotte. Glæder mig til at se den med lys i.
    Kh. Linda

    SvarSlet
  12. For en fantastisk lampe! Gleder meg til å se den med lys i :)

    Hilsen Kristin

    SvarSlet
  13. Sikke en genial ide, hvor er den bare flot. Jeg glæder mig også til at se den med lys i:-)

    SvarSlet
  14. Det er da en mega fed ide - det vil jeg afprøve ved lejlighed...
    Lene

    SvarSlet
  15. Fed idé. Spændende at se den i aktion.

    SvarSlet
  16. hvor er den bare funcky!! :D fed fed ide!

    du har modtaget en award fra mig :)

    http://kandiseret.blogspot.com/2011/01/stylish-blogger-award.html

    Kh Sasha

    SvarSlet
  17. Nej hvor er den fed!!! Det ku være sjovt at lege med engang - sikke en ide :o)

    SvarSlet
  18. Hej Helle
    Jeg har sendt en award videre til dig. Håber du vil være med på legen :)

    SvarSlet
  19. nej, hvor er den fin, det bliver da bare så godt, når der kommer lys i den :-)
    -og rigtig god ide med muffinsforme i stedet.

    SvarSlet
  20. den er så fed og har også snuppet ideen til mig..
    men fortæl mig lige...
    Hvordan i alverden får du overbevist din bedre halvdel om at alle dine ideer bare er de bedste i verden?
    nu har jeg lige lavet sådan en muffins lampe. men under ingen omstændighedder kan jeg overbevise ham om at den skal op og hænge. den er nemlig både grim og har langt hjem!!

    SvarSlet
  21. Maria og KAndiseret... TUSIND TAK FOR JERES AWARDS! :D Det varmer! :)))

    Mieke... Han er med på den værste <3 og du kan tro jeg er ham taknemlig. Kan faktisk slet ikke komme i tanker om at han nogensiden har sagt noget ondt om det jeg har lavet. :D Men det er jo heller ikke sikkert han er så ærlig som din? ;) Håber du har smidt billeder på din blog? – skal i hvertfald lige ind og kigge! :D

    SvarSlet
  22. Sikke da en fantastisk lampe du har lavet! Den må være helt enestående med lys gennem alle de fine muffinsforme.
    Knus Christina

    SvarSlet
  23. EJ hvor er det bare snyd helle sådan en mand vil jeg også have ;-) kan han lånes ud din ?

    her har du linket til min lampe

    http://miekeskager.blogspot.com/2011/01/slet-ikke-noget-med-kager-og-gre.html

    SvarSlet
  24. Arj for faen, hvor er den SEJ! Gad nok vide, om Kevin kunne ønske sig sådan én, når han skal have et nyt værelse om lidt ;-)

    Du er simpelthen GENIAL, Helle!

    SvarSlet
  25. sikke en fantastisk ide ... sikker på at den bliver total fantastisk med lys i ....

    SvarSlet
  26. nu er jeg blevet gjort opmærksom på hvor stor en støv samler den er. vil lige hører om du har overvejet at spray den med noget lak?
    så den kan tørres af?

    min er stadig ikke blevet hængt på desværre :-(

    SvarSlet
  27. Min fine nye stovsuger har forskellige styrker, så det vil jeg benytte mig a, og så med et lille mundstykke på. :) Der kan samle sig både stov og spindelvæv, og regner bestemt ikke med det er en lampe som holder ret længe... :)
    Har manden overgivet sig Mieke? :)

    SvarSlet
  28. NIX helle det har han ikke. men har nogen der er interesseret i den. så kunne være fedt hvis der var nogen der havde prøvet og lakeret den

    SvarSlet
  29. Når man limer med limpistol kan man så ikke se limklatterne igennem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tager pæren ud med ledning og hele mulivitten oppe fra... Pære kan liiiige komme ud derinde fra :))

      Held og lykke med projektet :)

      Slet
    2. Jeg tager pæren ud med ledning og hele mulivitten oppe fra... Pære kan liiiige komme ud derinde fra :))

      Held og lykke med projektet :)

      Slet
    3. Jeg tager pæren ud med ledning og hele mulivitten oppe fra... Pære kan liiiige komme ud derinde fra :))

      Held og lykke med projektet :)

      Slet
  30. Super fed lampe, rigtig god idé..
    Jeg overvejer selv at lave en!
    Men hvordan i alverden får man en pære ind i den, når den er lavet.
    Man kunne jo montere ledning på og sætte pæren ind før man går i gang, men det har du ikke, hvad har du tænkt dig at gøre??

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)