fredag den 12. februar 2010

Magnus' dåbskjole...

Barnedåben er for længst vel overstået, og det var en fantastisk dag. Kjolen har hængt til skue og nu er det vidst tid til at pakke sammen og gemme! :)
Kjolen har jeg syet af slæbet på min brudekjole (som jeg ikke fik brugt) og den er lavet så enkelt som muligt, da der er rigeligt med perler og broderi på. Jeg har selvfølgelig en spæd drøm om, at den skal gå i arv i generationer! :D hi hi...
Nogle af deltaljerne fra kjolen; der er blandt andet broderet hans navn og dåbsdato nederst bag på kjolen, ja drømmen er jo så at der skal komme en hel række af navne på kjolen. A gril can dream can't she??!?! ;)
Det er en meget lang kjole, og lavet så bånd og knapper hurtigt kan skiftes til en anden farve. Det er jo ikke sikkert at hans efterkommere er drenge! :) Under kjolen havde han bare en lækker body på og lyseblå bukser... Det var jo en kold dag, så vinterstemningen var lagt med den lyseblå farve!


10 kommentarer:

  1. Eij, hvor er den flot Helle! Det er jo lige præcis en vaskeægte drengedåbskjole.

    SvarSlet
  2. Den er simpelthen så smuk ;o) Det er fedt med kjoler der går i arv.
    Vi har også en familie-dåbskjole på min side af familien, som jeg er døbt i - og det er drengene selvfølgelig også. Det er specielt og meget betydningsfuldt ;o)))
    Du er dygtig.

    SvarSlet
  3. Hvor er den smart - fin og flot din dåbskjole :)
    Da vores første skulle døbes, havde vi både en kjole i min mands og i min familie - min mands families kjole var hæklet og det synes jeg er klodset, så valgte vi at få en ny - den er syet af min søsters brudekjole - hun har også syet den til os. Vores børn er de eneste, som er døbt i den.

    SvarSlet
  4. Vi har også en i vores familie, men den er så mør og gammel at den ikke kan bruges mere. :-/ Så det var tid til en nye arve-sag!

    Jeg har siden set en strikket kjole, og den er bare SÅ fin. Tror måske den er fra drops?!
    Men strikke kan jeg som bekendt ikke, så måtte bruge mors gamle symaskine til en kreation! :D HI HI

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot, speciel og enkel på en gang.
    Og så er han da bare den sødeste lille baby :)

    SvarSlet
  6. den er rigtig sød og smart...jeg kan godt lide det med knapperne og båndet bagpå...rigtig sødt..og en skønneste dreng med et dejligt smil...

    SvarSlet
  7. Hvor er den flot og sønnike bare så kær :)

    SvarSlet
  8. Hej Helle.

    Ved du hvad ??? Det er bare en rigtig dejlig og skøn tradition du her har startet.

    I min familie har vi vores elskede gamle dåbskjole hvori i den første er døbt i 1894. Det er min oldemor og hendes søskende der er den første børneflok. Derfra har den jo grenet sig helt fantastisk ud, og den er snart broderet over det hele. Den er SÅ betydningsfuld og helt igennem super sej. Den værner vi om, alt det bedste vi kan.
    Så lad os håbe Magnus vil gøre det samme. Den blir helt sikkert også et "must" for alle de nye små. Nu har du i hvertfald gjort dit :o) Hvor er det en god idé med stoffet fra din kjole. Alt i alt en genial tradition at starte.

    God weekend
    Kh Anette.

    P.S. Vi har været til noget festivitas hvor jeg lige manglede et kort, vupti printede da lige et af dine fine og unikke kort ud. De er bare SÅ flotte :o) Tak!

    SvarSlet
  9. Hvor er den bare fin - og smart at båndet så let kan skiftes :)

    SvarSlet
  10. Godt kortene kan bruges Anette - og hold op jeg er imponeret. Fra 1894? Waooo.... Tænk hvis kjolen jeg har lavet kunne holde så længe, det er en lidt vild tanke! :D HI HI

    Og tak skal I have for alle jeres varme kommentarer... Godt jeg har billederne nu når kjolen er pakket væk! :)

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)