fredag den 28. januar 2011

Lampe lavet af muffinforme // nu med lys // tip og trick

Så kom der lys... :)) Og hvor kan man blive overrasket, både positivt og negativt. Men alt i alt er jeg godt tilfreds.



Der er kommet en "lillesøster" til lampen jeg tidligere har vist frem.

...og nu er det så at problemerne opstår. Når man sætter papirs-muffinsforme på en rislampe, og dernæst sætter lyd i, kan man se alle tingene som rislampen er bygget op a'! :S Og det synes jeg jo ikke er så fedt... Grrr... Jeg troede faktisk at den farvede var så mørk, at det ikke blev at se. Men de er der...
Da jeg så gik i gang med den hvide, kunne jeg godt se at det blev et problem, men fortsatte, og håbede på det bedste. Hvis jeg skal lave en lampe af muffinsforme en anden gang, vil jeg gribe det lidt anderledes an.

TIP OG TRICK
For at undgå at kunne se ringene, kan man gøre to ting – ikke afprøvet skal det lige siges – 
1) Man kan klippe en cirkel i hvidt karton og sætte bag på muffinformen, inden den limes på rislampen. Man skal nok afprøve med forskellige tykkelser af karton, for det skal heller ikke være så tykt at der ikke slipper det mindste lys igennem. Til at skære cirkler kan jeg varmt anbefale cirkelkniven fra Panduro!


2) Man kan i stedet for rispapirlampen, købe en lampe i f.eks IKEA som denne:

De har mange sjove lamper, som man kunne beklæde med f.eks muffinsforme. Det er helt sikkert en lidt dyrer løsning, men jeg er sikker på at resultatet også bliver langt bedre...

God fornøjelse til jer der begiver jer ud i projektet, og ellers rigtig god weekend til jer alle sammen! :)

24 kommentarer:

  1. Jeg tænker, at Ikea-løsningen ikke er så god. Tror, at der kunne være risiko for at glasset bliver varmt og så er det måske ikke så fedt, at have klistret papir på den... eller er det bare mig, der er en forsigtigper?

    SvarSlet
  2. Ej de er simpelthen så fine - rigtig fed ide!

    SvarSlet
  3. De er totalt fede :) Man kan også presse maaange mere forme sammen om lampen... så det ikke er så let at se at det er papirsforme. Men så bliver det tættere og man kan måske ikke så godt se lampen indenunder? :)

    SvarSlet
  4. Jeg er så vild med dine lamper!!! Måske skulle man lade sig inspirere på det kraftigste?!!
    Kh. Linda

    SvarSlet
  5. Man kunne måske også lime to muffinsforme sammen og så lime dem på lampen?
    Sara

    SvarSlet
  6. Jeg prøvede med flere muffinforme, men der skal en del til hvis det er løsningen. Jeg har også tænkt den tænke Tina - lidt i stil med kaffefilter-lampen?! :))

    SvarSlet
  7. Tak for billederne med lys i lamperne.
    Jeg går og leger lidt med tanken om at lave en selv - de er bare sjove ☺

    SvarSlet
  8. Op i nummergøjen om man kan se ribberne fra lampen igennem.
    Den farvede er bare blevet så flot.Det er et rigtigt hyggeligt lys der kommer fra den.

    SvarSlet
  9. De er da bare blevet heeeelt vild fine - og jeg synes altså ikke det gør noget at man ser "konstruktionen" nedenunder...? GODT ARBEJDE

    God weekend - Louise

    SvarSlet
  10. Hvor er de blevet fine med lys i :-)

    SvarSlet
  11. Jeg ville være nervøs for den sidste løsning!! Tror det kan ende med at huset (eller noget af det) går op i røg!
    Som barn havde min veninde og jeg pyntet en standerlampe uden skærm med en strømpe (strømpen ned over pæren) og så lys i. Så var det en fancy mikrofon vi kunne synge i. Pludselig begyndte strømpen at smelte. Der skete ikke noget, ud over forskrækkelsen! Og vi brændte os!

    SvarSlet
  12. Nå ble jeg veldig imponert. Dette var utrolig tøfft!

    SvarSlet
  13. FED IDE!!!!!!!
    Kort og godt

    SvarSlet
  14. må lige sige at jeg har gjort dig kunsten efter til min datter (hun er snart 21) og vi er begge enige i at man kan se rislampen igennem men det giver bare en ekstra effekt ... jeg er helt vild med den hvide og overvejer at lave den i kæmpe stor vi har meget højt til loftet og en rimelig stor stue ... tror det bliver fedt .. mange tak for en rigtig god blog i øvrigt ... bliver hele tiden inspireret når jeg kommer forbi

    SvarSlet
  15. Tusind tak alle dammen - lækkert at i selv forsøger jer ;) Jeg kan godt se at det ikke er smart hvis lampen bliver varm - husker ogsa en episode fra da jeg var barn. - smeltet tæppe dufter IKKE godt :s Men jeg tror ikke den bliver for varm med en energisparepære :) Rigtig god aften. ;)

    SvarSlet
  16. Ej hvor er den farvestrålende lampe altså bare fed!! Lige sådan en jeg skulle have til phillips værelse i grønne/gule nuancer..!!

    SvarSlet
  17. det er da den sejeste lampe jeg har set længw

    SvarSlet
  18. Hvor er den altså lækker. Den ligger virkelig op til kreative sysler :D Du er virkelig fantasifuld, hvilket jeg syntes er sjovt at følge med i :D

    SvarSlet
  19. Hej må jeg spørge hvad du limer formene fast med? hvilken slags lim? vildt flot skal helt sikkert i gang med projektet

    SvarSlet
  20. Anonym: Jeg har bare brugt en limpistol :)

    SvarSlet
  21. okay kan man virkelig ikke se klatterne... her kommer endnu et spørgsmål hvor stor er lampen i diameter. og hvor mange forme bruger du til den størrelse...

    SvarSlet
  22. Ej hvor er de fede. Jeg tænker at der må være en max watt i forhold til limen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mikkel
      Det er intet problem med de lavenergipærer som man har i dag :)

      Slet

Har du noget på hjertet? :)