torsdag den 26. februar 2009

Urter der er godt for krop og sjæl...

Jeg kan godt se det, og det er ved at komme... Foråret! Men det er som om det kun kan gå for langsomt nu!

Mine bøger om urter er hevet frem af gemmerne, og jeg overvejer og tænker på hvad haven i år skal byde på af lægeplanter. Jeg har faktisk ikke dyrket noget før, med henblik på at det kunne helbrede, hele, gøre det bedre for mig eller andet. Men det har jo været der og blevet brugt, til lækre ting og sager. I år får det lidt andre toner! :D

Det var denne udsendelse som vækkede min gemte interesse igen! :D
Hun kan bare det der hende Rikke....
Jeg skal i hvertfald have morgenfruer, kamille og overvejer solhat... Brændenellen kan jeg finde i vejkanten og så bliver det svært at vente til hyldeblomsterne blomstrer!! :)

Ansigtsmaske med Kamille!

Lav din egen plejende ansigtsmaske med kamille.

Ingredienser

  • 1 spiseskefuld rødt ler
  • 1-2 teskefuld afkølet kamillete

Fremgangsmåde

  • Kom leret i en lille skål
  • Tilsæt kamillete indtil du har en passende konsistens
  • Smør masken i ansigtet og lad den virke i 10 minutter
  • Vask af med lunkent vand
  • Afslut med skintonic og en god fugtighedscreme

Du kan købe rødt ler i Matas og diverse helsekostforretninger.


Se mange flere opskrifter på DR2's hjemmeside, og bøger af Rikke Goerlich kan klart anbefales... Jeg har én af dem, og så en oldnordisk en af slagsen, det er rigeligt for at komme igang med haven dette forår! Mon ikke der snart skal handles frø...!? :)

RIGTIG GOD FOR TIDLIGT FORÅR!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Har du noget på hjertet? :)