fredag den 29. januar 2010

Hvilken hæklenål?

Jeg købte for 5 år siden en billig pakke af hæklenåle i Netto, de er af træ og har gjort det godt. Men de er i bund og grund rigtig ringe... De tynde af slagsen er helt bøjet og en enkel og også flosset i træet så den hænger fast i garnet. :-(
Nu trænger jeg til nogle nye, så alle I dejlige hæklepiger,
HVILKE SKAL JEG VÆLGE?
Der er jo mange af slagsen, men jeg vil gerne have en pakke med flere størrelser. Kender du evt. en hjemmeside hvor der kan købes en sådan pakke med dejlige og gode hæklenåle, så lig' endelig en kommentar! :)

Jeg troede jeg skulle igang med mini-oldemors-firkanter. Nogen som skulle sættes sammen, sådan lidt retroagtigt, måske til et lille tæppe. Men faldt over en opskrift på en lille rund taske, og jeg har lige de rette håndtag til den... Så nu hækler jeg rundt! :D

Håber der kommer mange gode råd ang. hæklenålene... Hvorfor hedder de egentlig det? Kan man ikke også kalde dem hæklepinde? Ja spørgsmålene er mange her til formiddag! :)


På forhånd rigtig mange tak for hjælpen!

5 kommentarer:

  1. Gå på eBay og købe et sæt af Clovers ikke-ret-kønne ergonomiske hæklenåle (de fås vist også i nogle mere funky farver nu). De er altså geniale!

    SvarSlet
  2. Kære Helle

    JA helt klart Clovers!!! De er super skønne man får ikke ondt i fingrene har et super greb og så fås de i alle størelser og de vil holde din tid ud med garanti! Har dem selv og har gjort at jeg hækler langt mere end før. Bambus , rå birketræ og ligende til hæklenåle og strikkepinde holder bare ikke ;-)
    God weekend

    KH

    SvarSlet
  3. Jeg har også kun pakken fra Netto, som jeg får så frygeligt ondt i fingrene af at bruge, så jeg var glad for dit spørgsmål og for svarene.
    Rigtig god weekend,
    Dorthe

    SvarSlet
  4. Har ikke prøvet Clover, men jeg har et sæt Knit Pro, og de er i hvert fald gode...og der er to forskellige størrelser på hver hæklenål.

    SvarSlet
  5. Godt at flere kan bruge et godt råd :) Jeg har budt på nogle clovers på ebay, så må jeg se om jeg får dem :D Måske jeg lige skulle tjekke de der Knit Pro dem har jeg ikke set før ;)

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)