mandag den 10. januar 2011

Hvad er hot i 2011?

I mit arbejde følger jeg med i hvad favetendenserne er år for år, og prøver at fange nogle ting jeg kan bruge i mit grafiske arbejde, alt efter hvad dette er. Privat – boligindretning, tøj mv. – bruger jeg ikke bevist denne viden, men det ligger der jo nok et eller andet sted i baghovedet. :)

Inden for hobby-verden er der i særdeleshed også tendenser, og jeg synes det er sjovt at se hvordan ting kan sprede sig som steppebrand. :D Tag bare uglen... Hold da op den var populær i 2010 og er det stadig. Svampene røde som brune, er et hit til efteråret igen, det er jeg sikker på. Nu er det så jeg tænker at det kunne være SJOVT at høre hvad du tror 2011 byder på! :) 
Hvilke farver og figurer skal DIY-folket komme til at elske at bruge i 2011?
Skriv en kommentar her til indlæget, så vil jeg samle op om en uges tid og jo flere der giver deres bud, "hvad optager dig og hvad synes du er fedt" jo flere inspireres og måske kan vi skabe en lille debat!? ;)

Glæder mig til at høre, hvad der rører sig hos dig! :)

11 kommentarer:

  1. jeg tror på det bliver lyse farver i år lidt retro lyserød og brun farver og hvid ... hvad de damer finder på at strikke eller hækle tør jeg ikke spå men jeg håber ikke det bliver ved med ugler ... bamser er bare så søde så det håber jeg på eller elefanter !!

    SvarSlet
  2. Jeg håber på karrygul sammen med den helt rigtige mørk lilla. Men det er måske bare mig:)

    Og så tror jeg, vi ser mere til bambi

    SvarSlet
  3. Jeg håber også at uglen har nået sin storhedstid og andre kan få sin plads! :) Bambi er jeg helt sikkert med på! :D

    SvarSlet
  4. Nu er jeg måske lidt för 2010 ;-), men mine farver för dette år er helt klart gråt og neon (isär hot pink og orange). Uglerne er jeg også ved at väre ovre, men svampe kan jeg ikke få nok af. Jeg håber på meget mormor, og måske ikke så meget firser som nogle snakker om, men tror det måske stadigväk meget er diverse fugle og skovting som er trendy dette år

    SvarSlet
  5. Jeg tror på 50er og 60er stil og stemning.
    Er pjattet med de halvtredses mønstre med inspiration fra kunst og arkitektur. Samme gælder for psykedeliske mønstre fra tresserne.
    Firserhalløj og også særdeles velkomment. Det er min barndom, det er lykkelige tider og vanvittig morsomt, rent stilmæssigt.

    Der vil også komme en helt masse inspiration fra Japan.

    Måske vil Treasure Trolls og Cabbage Dolls også få deres comeback i år.

    SvarSlet
  6. Jeg er sååå dårlig til farver :) så jeg venter spændt og høster erfaring herfra. Nu står jeg jo med HELT nyt bolig her 1. februar. Og vil så gerne ha det indrettet pænt med farver osv.

    SvarSlet
  7. Hejsa - jeg tror at stjerner bliver afløseren for uglen. Knus Pia

    SvarSlet
  8. 70'erne, flippet, lapper, denim, striber.

    Lilla, pink, orange, rød - eller er det bare mine yndlingsfarver? Vist nok.

    SvarSlet
  9. Jeg har videregivet en blogaward til dig fordi du er så skøn! Se på min blog: http://ifversen.blogspot.com/

    SvarSlet
  10. Hej Helle, tak for hilsnen. Du skal ikke ha´dårlig samvittighed. Jeg havde er skærm jeg havde tænkt jeg skulle gøre noget ved på et tidspunkt.
    Jeg er også rigtig glad for mine stager, de er fra PARTYLITE.

    Maria

    SvarSlet
  11. Hej Helle. Jeg vil blot gøre dig opmærksom på denne blog, da jeg ikke kan se den på din blogliste: http://rikketankestrejf.blogspot.com/
    Hej fra jette

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)