mandag den 10. maj 2010

Farvemekka med HAMA-perler

Jeg har været i gang med de nostalgiske perler igen, men denne gang er det langt fra med plader og strygejern. :o)

Hos Sirlig.dk kan du se hvordan du laver disse sjove skåle. Det er super simpelt og sjovt, og som keramik er du ikke helt sikker på hvordan resultatet bliver... :)
Jeg synes de er sjove og overvejer at få fat i orange og gule perler til en lampeskærm. :) Skyggen på billedet siger mig, at det kunne være sjovt lys, man kan få ud af sådan en lampeskærm. Men det skal testes og forsøges... Det kan også være at det bliver for pænt med rene farver... Jeg ELSKER det spraglede i disse skåle.
Hvad de skal bruges til ved jeg ikke... 
Jeg har lavet et par små og en stor. (+ et par stykker som kiksede)
Hos Sirlig ligger hun alle perlerne tilfældigt – det er hurtigt og giver et sjovt krøllet udseende.

Jeg har også forsøgt at ligger perlerne som når man beklæder en plade. Det bliver også rigtig fint, men der skal tålmodigheden være med én! :)


Nu er jeg gået i gang med øreringe, ringe og andre sjove ting med disse HEMA-perler, om jeg før har haft her på bloggen... :o)
Tak for inspiration Sirlig, dejligt med nye input...! :o)

4 kommentarer:

  1. De er rigtig sjove og søde :-)

    SvarSlet
  2. Ai hvor er de sjove! Jeg må da vist have perlerne fundet frem i weekenden :-)

    SvarSlet
  3. Rigtig sjov ide - men jeg kan ikke finde dem på Sirlig's hjemmeside! Hvor er de gemt?

    SvarSlet
  4. Prøv dette link - det skulle være den direkte vej! :)
    http://sirlig.dk/opbevarkurv.html

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)