onsdag den 7. juli 2010

Sådan laver du en collage på 2 min.

Jeg er vildt begejstret når jeg finder noget som kan spare min tid :)) Men her er et lille program, som er enkelt at bruge, og som laver flotte collager. Her har jeg lavet en lille collage med 3 billeder, som jo er meget brugt blandt blog-folket. :))

Her er en simpel cirkel med ALLE de billeder jeg har lagt på min blog de sidste 2 år.

Men man kan også lave andre rigtig sjove ting; f.eks uploade et billede, tegning el. andet og få lagt collagen efter den form. Her er det en siluet af mig! :)
Vil du undgå watermarks og kunne redigere i Photoshop skal du have PRO-udgaven! :)
God fornøjelse med shape collage! :)

Har du et lignende fif, yndlingsprogram eller et sted man bare SKAL kende til? Så opfordrer jeg til at du lavet et indlæg om det, og vi alle kan få glæde af det! :))

Rigtig god onsdag...

17 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg kan godt lide din collage emd de 3 billeder, men kan du selv sætte dem på plads? det er nemlig ikke rigtig lykkes for mig endnu.

    SvarSlet
  2. Nej så skal du have PRO for 25 dollars! Hvis du er ked af den måde de ligger på, så kan du evt. ændre en enkelt procent eller mere i PHOTO SPACING! :))

    SvarSlet
  3. Har du et sted hvor du kan anbefale en totalt nybegynder at starte? Jeg har hørt ordet fotoshop, men aldrig været der
    Mvh Charlotte

    SvarSlet
  4. Tak for tippet - det ser godt ud :)

    SvarSlet
  5. Morslille: Nybegynder i billedbehandling?
    Jeg bruger Photoshop, som er et professionelt billedbehandlingsprogram :) Man kan også få en Photoshop elements (har ikke selv siddet med programmet) men det er et mere simpelt program som alle skulle kunne bruge! Mener ikke det koster mere end 800 kr. men du må endelig ikke hænge mig op på det! ;)
    Til sidst så er der Photoscape som er gratis og skulle være rigtig godt, hvis man ikke vil sætte sig ind i alt for meget teknisk. :)

    Håber det hjalp lidt?! :)
    Rigtig god fornøjelse!

    SvarSlet
  6. Hei! Så koselig at du la igjen en kommentar inne hos meg:) "Nup",(hihi, jeg liker det ordet så godt. Det er så betegnende:D), i vei angående vasene og rubons, det er bare fint hvis noen ble inspirert:D. Jeg må si jeg liker smykkene dine! Så kreativt med dekk og knapper, det hadde jeg aldri kommet på. De var skikkelige freshe. Me like!

    Maya

    SvarSlet
  7. Heiii Maya... :)) Ja det er et herligt ord! - måske man skulle bruge det lidt mere! ;)
    Tak for dine dejlige ord, det varmer! - det samme gør solen!
    Rigtig god søndag aften til dig!

    SvarSlet
  8. JUBIII, endelig en der glad og gerne deler et godt fif...
    Er ellers stødt på en del sure opstød, som beklager sig over, at andre (bloggere) kopierer dem.. Er det egentlig ikke en kalkuleret risiko, når man flasher sine mere eller mindre unikke frembringelser...
    Jeg har desværre ikke selv evner i den kreative retning, men NYDER at kigge med, hos jer der kan, det der.
    Tak!

    SvarSlet
  9. Mange tak - jeg nyder selv et site som f.eks. www.wordle.net - god fornøjelse

    SvarSlet
  10. Anonym... Jo det ER en risiko og den må man tage! :)) Tak for de fine ord fra jer alle sammen! :)

    SvarSlet
  11. Hej igen, synes ikke jeg kan finde andet end "store collager" derinde. Er det korrekt at man skal have pro for at lave den med de tre fine indrammede billeder?
    KH
    Dorte

    SvarSlet
  12. Hejsa. Har selv stor fornøjelse af www.photoscape.org Det er et gratis program som let kan downloades og er let at bruge

    SvarSlet
  13. Èr det Photoshop du har lavet de ovenstående kollager i, eller er det et andet program?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Velkommen
      Tryk på linket til Shape collage - det har jeg brugt til at lave ovenstående...

      Slet
  14. Hej.
    Jeg har kæmpet i "Photoscape" med at få fjernet bagrunden uden held, altså forks. hvis man har et billede af en person og kun skal bruge personen og vil klippe personen ud af baggrunden. Kan photoshop det, eller er der evt. andre programmer i kender til som kan det.

    SvarSlet

Har du noget på hjertet? :)